Mobiltelefoni

Problem med surf

  1. Starta om telefonen
  2. Stäng av Wi-Fi och flygplansläge
  3. Återställ nätverksinställningar (se instruktion nedan)
  4. Sök nät manuellt
  5. Aktivera Mobildata
  6. Testa ditt simkort i en annan telefon, eller testa på annan plats och ta även ut ditt simkort i 15-20 minuter

Läs på sidan Mobil i utlandet, om du är i utlandet och har problem med surf.

Återställ nätverksinställningar

iPhone – Gå in på Inställningar > Mobilnät > Mobilt datanätverk > Nollställ inställningar
Samsung Gå till Inställningar > Mer > Mobila nätverk > Åtkomstpunktsnamn > tryck på menyknappen > Återställ till standardinställning
Sony – Gå Inställningar > Mer > Mobila nätverk > Åtkomstpunktens namn (APN) > tryck på menyknappen (3 prickar) > Återställ standardinställning

Tillverkarnas supportsidor

iPhone
Samsung
Sony
Nokia
HTC
Doro

Kontakta oss
Stäng