Kundservice

Adress:  Götalandsnätet AB
Box 912
461 29 Trollhättan
Besöksadress:  Nohabgatan 11H
461 53 Trollhättan
Fax:  0520-500 589
Org.nummer:  556543 – 5921
Bankgiro:  5690-8353

icon_phone Telefon: 0520-500 550. Öppet vardagar kl. 8-17. Lunchstängt kl. 12-13.Ring

icon_mail E-postkundservice@gotanet.se

När din tjänst krånglar kan du meddela oss genom att fylla i formuläret nedan. Beskriv problemet så gott du kan.

Titta gärna bland våra Frågor & Svar om du kan hitta en lösning på ditt problem.

 

Vanliga frågor

  • Säga upp sin tjänst (Mobil, Bredband, Telefoni)

    För att säga upp sin tjänst man har idag hos Gotanet, så mailar man in en skriftlig uppsägning till kundservice@gotanet.se med följande information:

    Kundnummer

    Namn

    Tjänsten som ska sägas upp

    Till vilket datum tjänsten ska sägas upp.

     

    Kom ihåg att uppsägningstiden alltid är 1 månad för privat personer

  • Hur fungerar det med NIX?

    Om man inte vill bli uppringd av telefonförsäljare så rekommenderar vi att man registrerar sig i NIX-registret. Du kan nu även registrera din mobiltelefon – all information om hur man gör hittar du hos NIX.

    Götalandsnätet AB är medlem i och stödjer Telekområdgivarna och har varit delaktig i framtagning av uppföranderegler för telekommarknaden. Vi uppmanar också våra kunder om att följa dessa regler och agerar om de inte följs.

    Det finns oseriösa telefonförsäljningsbolag på marknaden, och vi får ibland samtal från personer som har blivit uppringda av dessa och har sett att vi är operatören bakom det nummer som de ringer ifrån. Vi vill bara starkt poängtera att Götalandsnätet AB är en operatör som säljer kapacitet i telenätet och är inte företaget som utför samtalen.

    Vi stödjer också den handlingsplan som PTS och nätägande operatörer har tagit fram mot oseriös telefonförsäljning.

  • Hur lång är bindningstiden på ett abonnemang?

    Efter den första avtalade bindningstiden har du en månads löpande uppsägningstid.

  • Kan jag ta över någon annans abonnemang?

    Det går bra att ta över någon annans bredbandsabonnemang. Det ni behöver göra är att fylla i och underteckna blanketten ”Överlåtelse av tjänst” och skicka in den till oss via post eller fax.

    Om du ska ta över ett abonnemang från någon som bor på en annan adress än du så behöver du även göra en bredbandsflytt efter det att bytet av abonnemangsinnehavare har genomförts.

  • Jag ska flytta. Ska jag anmäla flytten till Gotanet?

    Om ni vill flytta med era tjänster skall en flyttanmälan göras. Fyll i och underteckna blanketten ”Flyttanmälan bredband/telefoni” och posta eller faxa till oss.

Supportformulär

Här finns vi - Karta

Kontakta oss
Stäng