Kundservice

Adress:  Götalandsnätet AB
Box 912
461 29 Trollhättan
Besöksadress:  Nohabgatan 11H
461 53 Trollhättan
Fax:  0520-500 589
Org.nummer:  556543 – 5921
Bankgiro:  5690-8353

icon_phone Telefon: 0520-500 550. Öppet vardagar kl. 8-17. Lunchstängt kl. 12-13.Ring

icon_mail E-postkundservice@gotanet.se

När din tjänst krånglar kan du meddela oss genom att fylla i formuläret nedan. Beskriv problemet så gott du kan.

Titta gärna bland våra Frågor & Svar om du kan hitta en lösning på ditt problem.

 

Vanliga frågor

  • Hur fungerar det med NIX?

    Om man inte vill bli uppringd av telefonförsäljare så rekommenderar vi att man registrerar sig i NIX-registret. Du kan nu även registrera din mobiltelefon – all information om hur man gör hittar du hos NIX.

    Götalandsnätet AB är medlem i och stödjer Telekområdgivarna och har varit delaktig i framtagning av uppföranderegler för telekommarknaden. Vi uppmanar också våra kunder om att följa dessa regler och agerar om de inte följs.

    Det finns oseriösa telefonförsäljningsbolag på marknaden, och vi får ibland samtal från personer som har blivit uppringda av dessa och har sett att vi är operatören bakom det nummer som de ringer ifrån. Vi vill bara starkt poängtera att Götalandsnätet AB är en operatör som säljer kapacitet i telenätet och är inte företaget som utför samtalen.

    Vi stödjer också den handlingsplan som PTS och nätägande operatörer har tagit fram mot oseriös telefonförsäljning.

  • Hur mycket bandbredd tar IP-telefoni?

    Bandbredden för IP-telefonen är 64-128 Kbit/s.

  • Mitt internet är segt som sirap!

    Om du redan provat att starta om modem och dator så kan du gå in på www.bredbandskollen.se och göra ett hastighetsprov. Tänk på att inte ha igång program på datorn som använder din internetuppkoppling. Om din dator kör över den trådlösa anslutningen så kan det hända att testet visar lite långsammare.

    Testa även vid olika tillfällen för att se om det ger olika resultat.

  • Hur lång är bindningstiden på ett abonnemang?

    Efter den första avtalade bindningstiden har du en månads löpande uppsägningstid.

  • Kan jag ta över någon annans abonnemang?

    Det går bra att ta över någon annans bredbandsabonnemang. Det ni behöver göra är att fylla i och underteckna blanketten ”Överlåtelse av tjänst” och skicka in den till oss via post eller fax.

    Om du ska ta över ett abonnemang från någon som bor på en annan adress än du så behöver du även göra en bredbandsflytt efter det att bytet av abonnemangsinnehavare har genomförts.

Supportformulär

Här finns vi - Karta

Kontakta oss
Stäng