Frågor & svar

Administration

Bredband

Hosting

Mobilt

  • Hur säger jag upp min tjänst?

    Maila din uppsägning till kundservice@gotanet.se och inkludera: ditt kundnummer, namn, tjänst du vill avsluta, och när tjänsten ska avslutas. Uppsägningstiden för privatpersoner är 1 månad.

  • Vilket nät kommer min mobil att välja i utlandet?

    I de flesta länder arbetar vi med flera mobila aktörer. Din mobil försöker om möjligt att automatiskt välja den operatör som erbjuder samtliga tjänster. Du kan i din mobil se i vilket nät du befinner dig. Om din telefon inte väljer nät automatiskt, prova att stänga av 4G och gör en manuell sökning av operatör.

  • Finns LTE/4G i utlandet?

    LTE/4G erbjuds i vissa nät i utlandet, det är samma pris för LTE/4G som för 3G/GPRS. Det krävs en 4G-kompatibel produkt för att kunna komma in i 4G/LTE-nätet, de flesta nyare produkter har stöd för LTE/4G.

     

  • Vad gör jag om jag inte kan nå ett specifikt nummer?

    Det kan bero på att personen har blockerat ditt nummer. Försök att ringa med hemligt nummer genom att slå #31# innan telefonnumret.

  • Vad ska jag göra om jag inte kan ringa eller ta emot samtal?

    Följ dessa steg för felsökning:

    1. Starta om mobilen.
    2. Nollställ nätverksinställningarna (se vår guide för iPhone, Android, och andra tillverkare).
    3. Kontrollera om det finns driftstörningar i ditt område på vår driftstatussida.
    4. Testa SIM-kortet i en annan mobil.

Telefoni

Kontakta oss
Stäng